vrijdag 9 juli 2021

Een Mediterrane Nachtspiegel


Welkom bij het Zomerproject 2021


Dit jaar gaan we in onze gedachten op vakantie naar het Middellandse Zee gebied, met rondom verschillende landen vol historische gebeurtenissen en een geweldige architectuur. Denk hierbij aan Griekenland, Italië, Spanje, Portugal, maar ook aan Marokko, waar wij op onze reis zagen dat er op het gebied van historische architectuur veel overeenkomsten met Andalusië te zien waren

Ik vind het dit jaar een mooie inspiratie - nu we in deze 2e "Corona-zomer" niet zelf op reis te gaan - om in gedachten aan zon, zee, strand en historie met elkaar aan dit leuke vakantie-project te kunnen gaan werken. 

Tijdens mijn afgelopen vakantiereizen heb ik geleerd om vooral ook oog te hebben wat er achter de voordeur te koop is. Niet de openbaar tentoongestelde kunst en traditionele leefwijze, maar wat zijn de dagelijkse bezigheden in de kleine straatjes achteraf. Sinds enkele jaren heb ik daarbij ook een bezoekje aan de plaatselijke toiletruimtes hier in meegenomen. Niet omdat ik nu zo nodig mijn 'behoefte' achter wil laten, maar gewoon om even te neuzen wat voor ruimte hiervoor gecreëerd is. Ze zijn soms brandschoon, mooie afgewerkt met mozaïektegels, maar soms kan het het toilet ook veel te vies of te klein zijn. Een enkele keer heb ik ook meegemaakt dat het closet niet kan doorspoelen en er een emmertje klaar staat met een pannetje of soeplepel erin om je 'behoefte' weg te kunnen spoelen.

Op het moment dat ik begin dit jaar bij het opruimen van ons ouderlijk huis een emaille po van mijn oma, en ook nog één van mijn moeder tegen kwam, was de koppeling tussen mijn eerder gemaakte vakantiereizen en de po snel gemaakt. Een nieuw idee voor een Zomerproject was geboren. 


Graag neem ik jullie mee in het naar eigen idee inrichten van een po (nachtspiegel), met daarin een toiletruimte. Natuurlijk is er de mogelijkheid om je eigen inspiratie, ideeën en materialen te werken. Wil je liever het voorbeeld volgen, dan kan dit natuurlijk ook.

We gaan vrijdag 16 juli van start en het project is alleen online te volgen. De tijd en energie ontbreekt mij momenteel om op dit moment een boekje te schrijven. Excuses hiervoor. 

Evt. aanwijzingen en extra's worden dit jaar op mijn blog gepost met een link naar mijn FB pagina, zodat FB-volgers weten wanneer er nieuwe informatie te vinden is op mijn blog.

Eén keer per week komt er een weekopdracht per mail naar je toe. Het totale project bestaat uit 6 weekopdrachten. Denk je niet alle materialen in huis te hebben, dan is het ook mogelijk om vooraf een materiaalpakket te bestellen. Er staan max. 15 pakketten klaar om verzonden te worden. Wees er snel bij, want op=op! 

Natuurlijk sluiten we het project net als voorgaande jaren af met een prijsuitreiking op zondag 12 september.

Heb je zin om mee te doen?

Schrijf je dan nu in via de Projectwinkel van Thea's Miniatuurwereld

______________________

PS. Na afloop van het project zal ik de verschillende weekopdrachten bundelen tot een boekje, dus mocht je het project nog als naslagwerk willen hebben, dan kun je deze tijdens je inschrijving mee bestellen. Het boekje komt begin september uit en zal dan verstuurd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten