zondag 16 mei 2021

Het stokje mag overgedragen worden....




Ik heb er al eens eerder over geschreven....
4½ maanden ben ik bezig geweest met het uitzoeken van de spullen in ons ouderlijk huis,
en nu mag ik het stokje overdragen!

##################

Na de verhuizing van mijn ouders naar een zorgwoning
moest ook het huis na 52 jaar nagelopen, geïnventariseerd, 
opgeruimd en verdeeld gaan worden. 
Met het oog op het geldende Corona-beleid verliep dit even iets anders 
dan wat we vooraf hadden kunnen bedenken.
Want een gewone actie - gezellig met familie afspreken om dit gezellig met elkaar te kunnen doen - was natuurlijk niet mogelijk en werd het een klusje die dus alleen door mij, mijn man en zoon werd uitgevoerd.


##################

Het volgende hebben we ondernomen:
  • Alle kamers doorgelopen met het fotograferen van aanwezige spullen, soms wel meer dan 1 ding per foto hoor... anders werd het wel heel veel.
  • Een online foto-album gemaakt zodat mijn ouders per foto konden aangeven wat ze nog wel wilden hebben en wat niet.
  • Na het kiezen, uit- en opzoeken en vervolgens brengen van deze spullen naar mijn ouders heb ik het online album aangepast, zodat de familie online hun wensen ook aan konden geven.
  • Op basis van de ingeleverde lijsten - gelukkig allemaal voorzien van foto's - ben ik bij mijn ouders aan tafel gaan zitten en hebben zij lijst voor lijst doorgenomen en onder de verschillende familieleden hun spulletjes verdeeld.
  • Toen was het weer de beurt aan ons om alle spullen klaar te zetten voor de grote ophaaldag.

##################

De Ophaaldag was zaterdag 15 mei.
Gisteren dus!

##################

Om 8 uur vanuit Den Haag naar Apeldoorn gereden, 
want om 10 uur zou de eerste familie al op de stoep staan, 
en dat was dus ook zo.
De hele dag zijn we bezig geweest met spullen inpakken, 
familie begeleid bij het uitzoeken van de vele boeken, LP's, CD's, 
bloempotten en vaasjes

en alvast begonnen met het inpakken van de overige spullen 
voor oa. de kringloopwinkels in de buurt.

Even voor half 7 sloten we de deur van mijn ouderlijk huis.
en mag ik nu het stokje (en de regie) overdragen aan mijn broer,
die namens mijn ouders de woning verkoop klaar gaat maken
en ook de verkoop natuurlijk gaat begeleiden.

##################

Een intensieve periode van 4½ maanden om op terug te kijken,
maar ook een periode waarin een deel van mijn leven nu afgesloten wordt,
vandaar dat ik hier voor mijzelf een samenvatting van de gebeurtenissen beschreven heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten