zondag 27 oktober 2019

"Juwelen" in de Hermitage Amsterdam


Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zus een dagje naar Amsterdam geweest. Naast een wandeling langs de vele grachtjes, stond dit keer een bezoek aan de Hermitage gepland. 

Hier is op dit moment de tentoonstelling "Juwelen" gehuisvestigd, wat de rijkdommen van de Russische Tsaren  (Romanov's) laat zien. Het was een relatief kleine tentoonstelling, maar wat was er veel te zien. Naast de diverse juwelen waren er schilderijen en diverse kledingstukken te bewonderen. Waar ons oog ook steeds opviel waren de rijk beklede waaiers.

Hieronder een sortering van de foto's die we samen genomen hebben. Teveel om bij elke foto te vermelden wat het was en uit welke tijd het dateert, maar de pracht is al genoeg om naar te kijken! 
Heel veel kijkplezier gewenst!

Centraal Station




De Waag


Mozes en Aäronkerk


+++++++++++++++



Tsarina Catharina de Grote, 1794

















Vorstin Zinaïda Joesoepova, 1894


















































Nadezjda Polovtsova, 1870-1875








































++++++++++++++






 Het was een mooie dag! 

3 opmerkingen:

  1. Dank je voor het delen van de foto's Thea. Ik denk dat ik zo de hele tentoonstelling toch gezien heb. LOL Wat zitten er prachtstukken bij. Ook sommige jurken zou ik wel in de kast willen hebben hangen.
    Gezellig om samen met Helma op pad te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn er prachtige juwelen, Théa! An ook magnifiek jurken... Dank U voor de mooie foto's te delen! Groetjes
    Noëlle

    BeantwoordenVerwijderen