zaterdag 19 november 2016

PPH weekend 2016 (deel 1)

Gistermorgen tegen 12 uur ben ik vertrokken voor ons jaarlijkse PPH weekend.
Ik had met Helma afgesproken om haar eerst op te halen in Apeldoorn, waarna we na een korte lunch ook haar spullen in de auto hebben geladen en gezellig samen naar Landal de Vers zijn gereden.

We waren er rond 3 uur, dus we hadden nog tijd voor een gezellige middag met een korte wandeling voor Jolinda en Irna ook aan kwamen vanuit Zeeland.
Omdat het inmiddels de 5e keer is dat we zo met z'n viertjes dit weekend plannen, had Helma met het restaurant een Gourmet geregeld. Heerlijk en met een glaasje Rosé erbij werd het een gezellige avond en konden we heerlijk even bijkletsen.



Onder het genot van de koffie kwamen de tijdschriften op tafel en ook hadden we nog give-aways voor elkaar gemaakt. Altijd leuk om voor elkaar een cadeautje te maken.

Ik heb ervoor gekozen om in het Kerstthema een Kerstster te bewerken, een klein tekstbordje te maken, en ook heb ik van de week nog een Fimoklei bordje gemaakt, met daarop een Kerstafbeelding. Daarnaast had ik nog een aantal printjes, die ik uitgeprint heb, zodat we van het weekend in een klein verveel momentje ook nog een knutseltje hebben.


Helma heeft ons erg verwend met een heel leuk Kerstmannetje, in miniatuurbreien, echt mooi en wat een geduld moet je hier voor hebben. Ze heeft hier zelf ook een blog over geschreven, kijk daarvoor even op http://helma58.blogspot.nl


Jolinda heeft naar leuke lapjes gezocht, is zelf ook aan het printen geweest, met leuk resultaat en we kunnen deze lapjes zeker een keer gebruiken in een van onze volgende projectjes.
Irna was in de drukte van haar studie de hele give away vergeten..., kan gebeuren, belangrijk is dat ze haar examens haalt!


Hierna zijn we ons toch wat gaan orienteren op het thema van dit weekend en ook vanmorgen zijn we hier mee verder gegaan. Jolinda, Irna en Helma gaan een Kerstman maken, en aan de verschillende stofjes te zien, gaan ze allemaal anders worden.
Ik ga zelf met een patroon voor een Kerstvrouw aan de gang, en als ik tijd over heb moet ik ook nog een jas voor mijn Kerstman maken, deze heeft hij tot nu toe niet nodig gehad in de Bakkerijwinkel, maar natuurlijk wel handig om deze bij nood in de buurt te hebben hangen.


De komende 2 dagen zal ik jullie geregeld via mijn blog op de hoogte houden van de vorderingen. We gaan nu eerst nog even een kopje koffie buiten drinken, want het zonnetje schijnt lekker en uit de wind is het lekker vertoeven (met jas aan hoor!)

Tot Later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten