zaterdag 29 december 2012

Kerststallen

Drie jaar geleden ben ik samen met mijn man en ouders in het Stadsklooster van Den Haag wezen kijken bij de Kerststallen tentoonstelling. Eén van de broeders, welke in het klooster woont, had een hele bijzondere verzameling. In totaal had hij rond de 2500 kerststalletjes verzameld.
Gedurende de Adventsperiode en Kerst werden al deze Kerststalletjes door het klooster en de tuin heen uitgestald met echt een fantastisch mooi resultaat!

Veel van deze kerststalletjes had hij op zijn verschillende missies over de wereld bij elkaar verzameld, maar ook veel mensen stuurden van heinde en ver een stalletje op om de verzameling van de broeder nog groter te kunnen maken. De stallen varieerde in grootte van een cm tot een paar meter.

Ik bleef die middag foto's maken en met de kerst kwam de hele collectie weer eens bij me voorbij. Daarom even een momentje genomen om een paar stalletje in een college ook op mijn blog te plaatsen.



Geheel in de lijn van de verwachting heb ik ook een stalletje voor deze broeder gemaakt! Of die een plaatsje in de tentoonstelling gekregen heeft? Wie zal het zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten