woensdag 1 juni 2011

Transformatie Poppenhuis van Daphne

Eigenlijk is dit al een oud verhaal, in een nieuw jasje...
Een van de eerste projecten welke ik samen met mijn dochter Daphne oppakte toen ik besmet werd met het miniatuurvirus was mijn oude poppenhuis welke mijn vader voor mij gemaakt heeft toen ik zelf een jaar of 8/9 werd.
Toen mijn dochter 3 jaar werd heb ik deze gestript, nadat het huis bij veel familieleden rondgezworven had. Ik had het toen ingericht voor de kleine peuterknuisjes van mijn dochter.
In mijn log van 12 jan 2010 heb ik hier meer over geschreven....
 
 
Inmiddels zijn we alweer 11 jaar verder. In de afgelopen 4 jaar hebben we veel leuke momenten samen gehad in het bouwen en sparen van nieuwe meubeltjes en accessoires voor dit huis. Samen het huis weer helemaal omgebouwd. Het huis is in een 1:18 formaat, dus hebben we ook veel met Lundby spulletjes kunnen doen.
Morgen wordt mijn dochter 14 jaar en helaas op dit moment andere dingen aan haar hoofd als een poppenhuis (maar dat komt hopelijk wel weer!).
Het staat nog wel op haar kamer en ze had laatst het verzoek of ik het weer eens voor haar goed wilde afstoffen. Dus vandaag met stofdoek en tamponeerkwast aan de slag gegaan.
 
Terwijl ik bezig was kreeg ik weer allerlei ideeën over dingen die anders kunnen en ik werd natuurlijk geconfronteerd met die kleine afwerkdingetjes die nog even gedaan moesten worden... Door alle drukte schuift dit op de achtergrond, maar nu een lijstje gemaakt met Things-to-do om het huis ook echt die uitstraling te kunnen gaan geven die het verdiend.
 
Ook kwam ik tot mijn verbazing erachter dat ik jullie eigenlijk nooit het huis heb laten zien in de nieuwe entourage. Dus na het stoffen mijn fototoestel opgesnord en een mooie collectie foto's gemaakt. Even een kleine opmerking erbij. Mn. moet er nog aandacht besteed worden aan het wiegje en bedje op de kinderkamer, de toilettafel en kast in de ouderslaapkamer en vind ik de wanden in de woonkamer erg kaal, dus een leuk schilderijtje kan denk ik geen kwaad.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten