zondag 24 oktober 2010

Windlicht in Herfstsfeer

Op 12 oktober was een extra bloemschik avond. Deze avond stond in het teken van een buitenwerkstuk. Rianne had ervoor gekozen om een windlicht te laten maken van kippengaas. De krans eronder is van spagmen gemaakt, net als het vogelnestje.
Met een klimop- en heideplantje kreeg het windlicht wat meer body, maar met de oranje besjes, rode spaanse pepers en oranje lampionnetjes kwam het herfstgevoel helemaal erin terug. Rianne gaf nog de gelegenheid om een pindaketting en vetbol erbij op te hangen en het windlicht met vogeltjes te decoreren.
 
 
Ja, is het nu een windlicht of een mini-voliere. Ach, wat maakt het uit!
 
Eenmaal thuis op de tuintafel geniet ik er elke dag van, helemaal door het bezoek van de koolmeesjes en duif welke op de pinda's en vetbol afkomen. Maar het mooiste is toch wel het bezoek van de vlaamse gaai!
 
De pompoenen, welke de tafel compleet maken, kreeg ik van mijn zus Anneke en de witte pot met heideplantje had mijn zus Helma met de beursdag naar Rijswijk voor me meegenomen.
 
Het geeft me toch een beetje Veluwe-gevoel in de drukke stad Den Haag.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten