dinsdag 15 juni 2010

Boerderij 1:24

In 2005 bezocht ik het poppenhuismuseum in Heesch. En meteen was ik in de ban van de 1:12 Brabantse Boerderij. Ik heb er voor mijn gevoel uren bijgestaan. Wat was die mooi en groot. Ik heb diezelfde dag nog de werktekeningen gekocht met als doel dit ooit zelf ook te gaan maken, maar dan in 1:24.
Een ware klus gaat dit worden, omdat de markt van 1:24 niet zo uitgebreid is als die van de 1:12 miniaturen, maar des te meer een uitdaging voor de komende jaren.
 
 
Jaren.... Ja, want echt begonnen ben ik nog niet. In het eerste jaar na het bezoek aan Heesch ben ik gestart met het bouwen van een paardenstal, dit om de technieken en gereedschappen te leren kennen voor als ik aan het grote project zou beginnen.
Mijn zoon heeft in de jaren hiervoor veel boerderijspullen gespaard van de serie 'Country Life' en deze passen wat grootte goed bij het 1:24 project. Hij stelde voor deze spullen toe te voegen aan de boerderij. Vandaar dat ik samen met mijn zoon ben begonnen met een paardenstal. I.v.m. een as. verhuizing (eind 2007) kwam het karkas van de paardenstal op een plank te staan. Tot dit voorjaar.
 
Toen ik in Poppenhuis en Miniaturen had gelezen dat de Brabantse Boerderij te koop stond begon het project me weer te prikkelen. Want naast de paardenstal wil ik nog een schuur bouwen voor de landbouwwerktuigen, een moestuin met kas en als het kan ook nog een geitenstal en kippenhok. En natuurlijk ook de boerderij nog... Een aantal losse projecten, maar ook samen te voegen tot het uiteindelijke resultaat een complete boerderij. 
In de rubriek "De Boerderij" wil ik de lezer op de hoogte houden van de verschillende activiteiten in het kluswerk naar deze boerderij toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten