zondag 30 juni 2024

Simp-Expo 2024 in Parijs

Het is alweer 2 weken gelden dat ik met Anita weer naar Parijs ben geweest om als standhouder deel te nemen aan SIMP-Expo.

De weken hiervoor en zelfs nog voor de beurs in Rheda Wiederbrucken was ik al bezig met het maken van miniaturen, die ik tijdens deze beurs te koop kon aanbieden.

Vorige week donderdagavond kon ik dan alles inpakken in tassen, en op vrijdag morgen de spullen in de auto gezet en naar Anita gereden om haar spullen ook in te kunnen laden.

*****

Onze reis van 435 km van Den Haag naar Parijs Oost kon beginnen.

Bij de grote steden Antwerpen, Gent en Lille stonden onderweg natuurlijk files of konden heel langzaam rijden, maar pas op de Boulevard Perifirique (rondweg Parijs) werd het echt druk. Soms konden we niet harder rijden dan 40 km. Uiteindelijk reden we rond half 5 de parkeergarage van het hotel binnen.

We waren moe en daarom hebben we die dag niets meer gedaan. Na het uitladen van de auto zijn we in de lounche ruimte gaan zitten, tot we s avonds een hapje eten namen. We gingen op tijd naar bed, maar blijven toch nog tot half 2 kletsen (gezellig!)

*****

Op zaterdag namen we een dag ticket voor de metro en bezochten we de antiek- en vlooienmarkt bij Marie St. Ouen. Hier hebben we een paar kleine spulletjes gekocht, maar vooral veel inspiratie voor nieuwe projecten opgedaan.

In de middag zijn we richting de Sacre Coeur gegaan en na het beklimmen van de vele trappen konden we genieten van het mooie uitzicht, met daarin een aantal kenmerkende gebouwen, die we vast nog wel een andere keer gaan bezoeken. Zo zagen we Centre Pompidou, Hotel des Invalides, Montparnasse en natuurlijk de Eifeltoren. Voor deze laatste foto moest ik wel een muurtje op klimmen, wat er natuurlijk niet uitzag. Maar de foto van de Eifeltoren is toch maar mooi weer gemaakt!.

We wilden in de middag ook nog naar de begraafplaats van Pere Lachaise, maar we waren een paar minuten te laat. De deuren sloten om 18.00 uur. Volgend jaar dus maar terug om deze alsnog te kunnen bezoeken. Het begon inmiddels te regenen, dus we zijn maar snel de metro weer ingegaan. Terug naar het hotel en een hapje eten.

*****

Zondag ochtend stonden we vroeg op!

Vandaag was de Simp Expo, dus we moesten er wel op tijd zijn, want alles moest nog opgebouwd worden. Om half 10 begon de verkoop voor de VIP gasten. Ik had bijna alles klaar staan, zodat de voorverkoop en de gewone verkoop geleidelijk in elkaar konden overlopen.

Het was ook dit jaar weer een mooie gevarieerde beurs. Geen grote massa en er was tijd voor een praatje. De verkoop viel ook niet tegen, dus ik kan weer terugkijken op een mooie beurs.

Na afloop alle spullen weer ingepakt en naar de hotelkamer gebracht. En toen eerst even wat gedronken in de lounge.

Later die avond voor een laatste keer dit weekend naar de Melting Pot voor een hapje eten. Vandaag redelijk op tijd naar bed gegaan om morgen goed uitgerust te kunnen zijn, want dan rijden we weer naar huis.

*****

Anita, bedankt voor  het gezellige weekend, gaan we snel weer overdoen!