woensdag 2 mei 2018

Trip-Trap Stoeltje

Deze maand werd er bij het Actieve PPH-forum een online workshop uitgeschreven voor het maken van een Trip-Trap-stoelje. Een leuk schattig kinderstoeltje, maar wel heel modern in vergelijking met de projecten die ik heb liggen. Maar omdat ik zag dat er toch ook weer nieuwe technieken gebruikt werden, was het leuk om hier mee bezig te zijn.

Zo las ik in de beschrijving dat wanneer je de koffieroerlepels  in heet water legt, ze te buigen zijn, iets wat ik zelf wel mogelijk in de toekomst een keer uitgevonden zou hebben, maar ik had dit nog nooit bij de hand gehad. ....

De workshopmaker beschreef dat ze de natte ronde latjes met elastiekjes klemde tussen de staanders, maar hier was ik niet helemaal tevreden over, dus heb ik uiteindelijk een klos garen gepakt en hier met plakband de  natte stukjes roerlepel op vastgeplakt, 24 uur laten drogen en toen stonden ze heel mooi rond.



Toen het stoeltje eenmaal af was, en ik aan de zitting kon beginnen, heb ik opnieuw om me heen gekeken of ik het ergens in één van mijn projectjes kwijt zou kunnen. Ik vond het stoeltje wel wat klein, in vergelijking met andere 1:12 miniaturen, dus ben even naar het redelijk moderne huis van mijn dochter gelopen. Dit huis is gebouwd in een 1:16 schaal (Lundby-formaat zeg maar).


Mijn dochter woont inmiddels niet thuis meer, maar  mag ik nog wel  van haar  poppenhuis genieten. Erg leuk, want dit poppenhuis is vroeger nog van mij geweest en samen met mijn dochter heb ik deze - in het begin van de hobby  - samen met mijn dochter (toen 10-12 jaar) weer helemaal opgeknapt en ingericht.


En wat bleek, het Trip-Trap stoeltje past wat betreft het formaat en stijl prima in dit huis. Dus een passend lapje stof en verfje erbij gezocht en daar staat ie nu, gezellig aan de keukentafel....

Een leuke aanwinst voor dit poppenhuis, waar het stoeltje bij een jong gezin heel goed van pas komt.

3 opmerkingen:

  1. me encanta, mis hijos y mi nieto han tenido esa trona ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea, mijn zus maakte mij attent op dit Tripp trapp stoeltje. Ik heb mijn kleinkinderen een witte Tripp trapp stoel kado gegeven bij hun geboorte. Ben al heel lang op zoek naar een tripp trapp stoeltje voor mijn moderne 1:12 poppenhuis. Mijn zus en ik zijn op de beurs in Rijswijk geweest, (we herkennen de mooie uitgebreide kraam op de foto!) Komen jullie ook in Alkmaar in December? Ik hoopte zo daar een wit Tripp trapp stoeltje te vinden maar net als voorgaande jaren helaas niet gevonden. Is er een mogelijkheid dat ik een tekening of zo'n stoeltje bestellen kan? Vriendelijke groeten, Anneke Leijen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anneke,
    ik kwam toevallig je post tegen, een mailtje sturen is soms gemakkelijker of sneller. Mijn mailadres staat onder aan mijn blog.

    Zoals je leest in mijn blog is het triptrap stoeltje een online workshop geweest, welke door iemand anders via FB in een besloten groep gegeven werd. Ik kan hierdoor de workshopbeschrijving niet aan je doorgeven. Iemand kiest ervoor om in een besloten groep te delen omdat je niet wilt dat het openbaar komt en iedereen het na kan maken.

    En nee, de stand van Minidoor gaat niet naar Alkmaar.
    We hebben andere bezigheden en ook Thea's Adventskalender 2018 vraagt dit jaar weer veel tijd.

    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen