maandag 26 februari 2018

Boek van Lita de Ranitz...

Twee weken geleden is het alweer dat we op de beurs in Rijswijk stonden. De tijd vliegt.....

Het was een super gezellige beurs en ik heb weer veel bekenden kunnen ontmoeten. De verkoop verliep prima en zo nu en dan vond ik het zelfs jammer dat we de ondersteuning van m'n dochter moesten missen, maar ja.... Carnaval is natuurlijk ook erg leuk!

Maar samen met Rob en Jolinda konden we de pieken tijdens de beurs toch wel redelijk goed aan en pas op zondag in de middag had ik even tijd om bij de kraam weg te lopen en wat rond te kijken.

Samen met Jolinda lieten we ons informeren bij het Haags Historisch museum, welke vanaf 2 maart een tentoonstelling over Lita de Ranitz gaat houden. deze zal doorlopen tot ongeveer half juni, maar voor mij opnieuw dus weer een reden om een keer langs te rijden en even een kijkje te gaan nemen.

Het huis van Lita de Ranitz heb ik voor het eerst gezien in 2005 en toen ik een paar jaar later terug wilde, bleek het in renovatie te zijn. Des te leuker was het om bij de presentatie aanwezig te kunnen zijn toen het huis weer hersteld was. Dezoekers op die VIP-middag kregen uitleg hoe de restauratie verlopen was. Enkele miniaturisten die ik toen heb leren kennen, komen nu nog geregeld even langs voor een praatje, erg gezellig!

Vorig jaar heb ik het huis nog bezocht met mijn zus Helma en ook toen weer volop genoten. Ook heel bijzonder om na 3 bezichtigingen toch weer nieuwe dingen te ontdekken in het huis.

Dit jaar wil Jolinda nog een keer met me mee.... dus Jolinda, laten we iets plannen, een gezellig dagje Den Haag, gaan we ook varen met de Ooievaart door de Haagse grachten, komen we gelijk nog even langs je oude huisje .....

Maar voor nu vond ik het niet meer dan terecht om voor mezelf maar eens een boek te kopen over het miniatuurwerk van Lita de Ranitz. Als je zo vaak, net als ik, het huis al hebt zitten te bekijken, dan mag een naslagwerk in de boekenkast natuurlijk niet ontbreken.....


1 opmerking:

  1. Nou, dat vind ik eigenlijk wel een goed idee; lang geleden dat ik in centrum van Den Haag ben geweest.
    Wanneer is het weer zomer?

    BeantwoordenVerwijderen