zondag 28 oktober 2012

Workshop Kroonluchter

Afgelopen vrijdag heb ik voorafgaand aan de beurs in Apeldoorn de Nalladris workshop gevolgd. We gingen met elkaar een kroonluchter maken.
 
Ik begon met de bungels te maken, want de andere helft van de groep begon met solderen. Halverwege de ochtend, je raadt het mogelijk al, gingen we wisselen. Onder deskundige begeleiding kreeg de kroonluchter steeds meer vorm. Erg leuk om te doen en op deze manier weer nieuwe technieken aan te leren.
 

 

 
Na een heerlijke lunch werd het hierna tijd om de swaroski - ketting te rijgen en ook dit ging voortvarend, tot het moment dat het knoopje gelegd werd en de draadje afgeknipt moesten worden. Hier lette ik even niet op en even later had ik weer een hand vol swarowski's in mijn hand. Sun wist me te redden en hielp het weer in elkaar te zetten. Dit kosste echter veel tijd, waarbij ik samen met Sun besloten had om de workshop thuis in alle rust af te bouwen....

Nu werd dit niet thuis, want ik zou die avond bij mijn ouders blijven logeren. Zij wonen in Apeldoorn en omdat ik op zaterdag weer met mijn zus Helma de beurs gaan bezoeken, was de logeerpartij een prima oplossing. 
's Avonds dus met een lampje van mijn ouders boven mijn handen toch alle bungels en porceleinen roosjes er nog op gezet en een begin gemaakt met het cirkelen van de electriciteitsdraad door de ketting. Omdat de ketting strakker komt te staan zal ik dit later thuis afmaken, want anders zou het lastig vervoeren worden.
 
 
Sun, heel erg bedankt voor de leuke workshop!
Het resultaat is schitterend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten